Mailchimpメールチンプの使い方「キャンペーンレポートについて」

キャンペーンレポートは送信後、開封、クリック、購入などのデータを収集して分析することができます。

レポートを表示

Campaigns>AllCampaignをクリックします。

ViewReportをクリックします。

レポート概要

概要は下記の通りです。

Recipients
The number of contacts the campaign was sent to.
受信者
キャンペーンが送信された連絡先の数。

Audience
Which audience the recipients belong to.
オーディエンス
受信者が属するオーディエンス。

Subject
The subject line of your email.
件名
メールの件名。

Delivered
The date and time the campaign completed sending from Mailchimp servers.
配信
済みキャンペーンがMailchimpサーバーからの送信を完了した日時。

Orders
The number of orders made from your campaign.
注文
キャンペーンから行われた注文の数。

Average order revenue
The average amount of revenue from each order made from your campaign.
平均注文収益
キャンペーンから行われた各注文からの平均収益額。

Total order revenue
The total amount of revenue earned from your campaign.
合計注文収益
キャンペーンから得られた収益の合計額。

Click performance
This section includes a list of the URLs that were clicked the most in the campaign, as well as a link to your Click Map.
クリックパフォーマンス
このセクションには、キャンペーンで最もクリックされたURLのリストと、クリックマップへのリンクが含まれています。

Campaign benchmarking
How your campaign performance compares to that of your peers. Learn more about campaign benchmarking.
キャンペーンのベンチマーク
キャンペーンのパフォーマンスを他のユーザーのパフォーマンスと比較する方法。キャンペーンのベンチマークの詳細をご覧ください。

Open rate
The percentage of successfully delivered campaigns that registered as an open. We also show the average open rate for your audience. If your report includes campaign benchmarking, this information will appear there instead.
オープン率オープン
として登録された、正常に配信されたキャンペーンの割合。また、オーディエンスの平均オープン率も示しています。レポートにキャンペーンのベンチマークが含まれている場合、代わりにこの情報が表示されます。

Click rate
The percentage of successfully delivered campaigns that registered a click. We also show the average click rate for your audience. If your report includes campaign benchmarking, this information will appear there instead.
クリック率クリック
を登録した、正常に配信されたキャンペーンの割合。また、オーディエンスの平均クリック率も表示されます。レポートにキャンペーンのベンチマークが含まれている場合、代わりにこの情報が表示されます。

Opened
The number of recipients who opened this campaign any number of times.
Opened
このキャンペーンを何度でも開いた受信者の数。

Clicked
The number of recipients who clicked any tracked link any number of times in this campaign.
Clicked
このキャンペーンで追跡されたリンクを何度もクリックした受信者の数。

Bounced
The number of recipients who registered as a hard or soft bounce.
バウンスハードバウンスまたはソフトバウンス
として登録した受信者の数。

Unsubscribed
The number of recipients who opted out of your emails using the unsubscribe link in this campaign.
購読解除
このキャンペーンの購読解除リンクを使用して電子メールをオプトアウトした受信者の数。

Total opens
The total number of times the campaign was opened by recipients. This count includes multiple opens from individual recipients.
合計オープン
数受信者がキャンペーンを開いた合計回数。このカウントには、個々の受信者からの複数のオープンが含まれます。

Successful deliveries
The number of recipients who didn’t hard or soft bounce on this campaign.
成功した配信
このキャンペーンでハードバウンスまたはソフトバウンスしなかった受信者の数。

Clicks per unique opens
The percentage of recipients who registered as an open who also clicked a link in your campaign.
ユニークオープンあたりのクリック数
キャンペーン内のリンクもクリックした、オープンとして登録した受信者の割合。

Total clicks
The total number of times tracked links were clicked by recipients. This count includes multiple clicks from individual recipients
合計クリック
数追跡されたリンクが受信者によってクリックされた合計回数。このカウントには、個々の受信者からの複数のクリックが含まれます

Forwarded
The number of times the campaign was forwarded using the Forward to a Friend form. This stat considers forwards only through the Forward to a Friend form and is not able to detect when a recipient uses the forwarding function in their email program.
転送済みキャンペーンが[友達
に転送]フォームを使用して転送された回数。この統計は、[友達に転送]フォームを介した転送のみを考慮し、受信者が電子メールプログラムで転送機能を使用したことを検出できません。

Forwarded opens
The number of times the campaign was opened by someone who was forwarded the campaign using a Forward to a Friend form.
転送済みオープン
数[友達に転送]フォームを使用してキャンペーンを転送した人がキャンペーンを開いた回数。

Abuse reports
The number of recipients who reported your email as spam. Contacts who report a campaign as spam are automatically unsubscribed from your emails.
不正使用の報告あなたの電子メールをスパムとして報告
した受信者の数。キャンペーンをスパムとして報告した連絡先は、自動的に電子メールの購読を解除されます。

Last opened
The most recent instance of a recipient opening the campaign.
最後に開い
た受信者がキャンペーンを開いた最新のインスタンス。

Last clicked
The most recent instance of a recipient clicking a tracked link in the campaign.
最後にクリック
されたキャンペーン内の追跡されたリンクをクリックした受信者の最新のインスタンス。

24-hour performance
A graph detailing recipient opens and clicks for the first 24 hours after the campaign was sent.
24時間のパフォーマンス
キャンペーンが送信されてから最初の24時間は、受信者の詳細を示すグラフが開いてクリックします。

Subscribers with most opens
The recipients who opened the campaign the most times.
最も多く開いているサブスクライバー
キャンペーンを最も多く開いた受信者。

Social performance
Provides a bird’s-eye view of how well your campaign is doing across different social media outlets.
ソーシャルパフォーマンス
さまざまなソーシャルメディアでキャンペーンがどの程度うまく機能しているかを一目で確認できます。

Top locations
Uses geolocation to display where in the world your recipients are opening your campaigns.
上位の場所ジオロケーション
を 使用して、受信者がキャンペーンを開いている世界の場所を表示します。

・アクティビティ
アクティビティではキャンペーンの結果を項目毎に更に細かく見ることができます。

・クリックパフォーマンス
リンクURL別にクリック数を確認することができます。

・Eコマース
Eコマースでは購入商品の詳細を確認できます。

 

関連記事一覧